Вебінари. Тренінги. Воркшопи

2022 р.

1. Вебінар "Медіаграмотність як компонент навичок ХХІ століття" на освітній платформі "Мій клас" 




2. Тренінг для працівників/ць м Кременець.


Тренінг для учнівства Жолобівської гімназії







2023 р.


3. Вебінар-тренінг для освітян






4. Протидія дезінформації


5. Тренінг для освітян с.Дубриничі Закарпатської обл. Ужгородського району https://www.facebook.com/groups/435699267299541/permalink/1368412050694920/


Тиждень медіаграмотності в Дубриницькому ліцеї

Цього тижня в світі відзначають Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності. Різноманітні громадські та державні інституції проводять заходи з метою привернення уваги до необхідності розвитку навичок критичного мислення та медіаграмотності в епоху розвитку інформаційного суспільства.
24 жовтня 2023 року з педагогічним колективом Дубриницького ліцею проведено онлайн-тренінг «Протидія дезінформації як інструмент подолання розриву довіри». Сертифікований тренер з медіаграмотності Світлана Пилипчук занурила учасників та учасниць у світ інформації/дезінформації, звернула увагу на поняттях та категоріях фейк, діпфейк, джинса. Вчителі визначили якою буває дезінформація та які має шляхи та способи поширення. Вчилися аналізувати інформацію за методологією SWOT.
Було проведено різноманітні активності з використання таких онлайн-інструментів як answergarden.ch та padlet.com для практикування навичок розпізнавання неправдивої інформації в медіапросторах. Додатково попрацювали  з ШІ за допомогою в оновленої функції у padlet, а саме – генерували фото з використанням ШІ.
Щиро дякуємо тренерці за поглиблення знань та неймовірно продуктивну зустріч. 
Будьмо медіаграмотними!!!





6. Виступ з темою "Медіаграмотність під ча  війни: як критично оцінювати інформацію" https://www.facebook.com/groups/tokippo/permalink/1542627356276117/

7. вебінар  для ТОКІППО
Світлана Володимирівна Пилипчук, тренерка з медіаграмотності Академії української преси, методистка та авторка ГО “Простір знань” та ЕОР “МійКлас”, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережної галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних учителів, вчителька хімії та основ здоров’я, авторка блогу Sciencechemistry (https://sciencechemistryps.blogspot.com) акцентувала увагу педагогів області на розумінні поняття грамотність у цифровому суспільстві, обгрунтувала його багатоаспектність для формування сучасного освітнього середовища. Учасники майстер-класу спробували свої сили у роботі з різними цифровими інструментами, які допоможуть педагогам створювати цікаві та ефективні уроки Slido, Copilot, Desinger Microsoft, Gemini Goggle, Character.Ai, Canva, Google form.

2024 р.


1. На вебінарі ми познайомимо Вас із базовими підходами та принципами підготовки до STEM-діяльності, покажемо можливості використання Державного стандарту для планування та впровадження STEM-діяльності. Дієві поради, корисні інструменти та багато іншого на вебінарі від МійКлас. Програма зустрічі: 1. Що передбачає STEM-діяльність? 2. STEM-учитель: ресурси та синергія. 3. Підґрунтя STEM-діяльності у Державному стандарті. 4. Приклади використання STEM на різних предметах.  

Спікерка — Пилипчук Світлана, вчителька хімії. Фіналістка Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок 2021 та 2022». Розробниця авторських уроків, позакласних заходів з хімії та основ здоров’я; авторка публіцистики, есеїстики та інфографіки. Учасниця Всеукраїнської науково-практичної конференції (ТОКІППО), районних, обласних та Всеукраїнських конкурсів. Авторка блогу www.Sciencechemistryps.blogspot.com. 

https://www.youtube.com/watch?v=dxswEzBb-w8




2.
На вебінарі ми познайомимо Вас із базовими підходами та принципами підготовки до STEM-уроку, покажемо основні вимоги до організації та проведення STEM-уроку, дослідимо родзинки, без яких STEM-урок не буде STEM-уроком. Дієві поради, корисні інструменти та багато іншого на вебінарі від МійКлас. Програма зустрічі: 1. Основні акценти STEM-освіти та Концепція розвитку. 2. Актуальність та цільова аудиторія STEM-уроку. 3. Обов’язкові компоненти STEM-діяльності. 4. Варіанти впровадження STEM та модульні програми міжгалузевих курсів. Спікерка — Пилипчук Світлана, вчителька хімії. Фіналістка Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок 2021 та 2022». Розробниця авторських уроків, позакласних заходів з хімії та основ здоров’я; авторка публіцистики, есеїстики та інфографіки. Учасниця Всеукраїнської науково-практичної конференції (ТОКІППО), районних, обласних та Всеукраїнських конкурсів.



3. Вітаю🙌!

Пропоную випробувати таланти, логіку та комунікацію у ваших класах! З нотками гри та фану, звісно! 


Отже, запрошую вас на вебінар «Інтерактивні головоломки — співпраця, творчість та навички», який відбудеться 12.02.2024 р. о 15.00 год.


🤔Що вас очікує?🧐

- Поговоримо про інтерактивну взаємодію на уроках та в позаурочний час.

- Познайомимося з методикою створення та використання інтерактивних головоломок.

- Визначимо переваги та недоліки інтерактивних форм взаємодії.

- Випробуємо, як принципи УДН можна реалізувати при створенні та використанні головоломок.


📅 Коли? 12 лютого о 15:00

🕓 Де? Пряма трансляція в групі Спільнота сучасних вчителів


Якщо ви хочете взяти активну участь у вебінарі, переходьте за посиланням: 


⁉️ Хто спікерка? Світлана Пилипчук – вчителька хімії та основ здоров’я, авторка цифрового контенту та методистка (ЕОР «МійКлас», ГО «Простір знань»),  тренерка з медіаграмотності АУП, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережної галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних учителів; авторка блогу https://sciencechemistryps.blogspot.com/p/blog-page_27.html.



4. На вебінарі ми навчимо Вас аналізувати та сприймати інформацію з допомогою когнітивнітих методик, покажемо можливості особливості роботи з генеративними ШІ: Copilot, Copilot Desinger, Gemini, Character.ai. Дієві поради, корисні інструменти та багато іншого на вебінарі від МійКлас. Програма зустрічі: 1. Грамотність як основа для роботи з інформацією. 2. Slido — ресурс для швидкого збору та обробки інформації. 3. Засоби ШІ для пошуку, збору та обробки інформації (Gemini, Copilot, Copilot Desinger, Character.ai).  
4. Методи для розвитку критичного та аналітичного мислення.






6.

Спільноту створено UNESCO, за підтримки Міністерства освіти і науки України та Google.org 

https://www.youtube.com/watch?v=uFuo_a8xH2Q 


Спільнота сучасних учителів:
У 2023 році ЮНЕСКО в Україні запустила курс «Цифровий учитель». Відтоді понад 53 000 вчителів покращили свої цифрові навички, навчившись створювати інклюзивні, безпечні та цікаві уроки. Ознайомтеся з курсом «Цифровий учитель» https://study.ed-era.com/uk/courses/c... Курс охоплює такі важливі сфери, як інтеграція цифрових інструментів, розвиток цифрової грамотності учнів та надання широкої методичної підтримки в усіх освітніх галузях. ЮНЕСКО також створила Спільноту сучасних учителів для професійної та психологічної підтримки. Ця динамічна спільнота налічує понад 16 500 учасників, які обмінюються своїм досвідом та інноваційними методами навчання. Спільнота висвітлює теми цифрової педагогіки, штучного інтелекту в школах, реформи Нової української школи та багато іншого. Дізнайтеся більше про Спільноту сучасних учителів   / modernteachers   Запрошуємо всіх учителів України приєднатися до Спільноти, щоб спілкуватися, співпрацювати та розвиватися разом!

https://fb.watch/tyi4np6CI5/


7. Вебінар «Як розвивати комунікативні навички в учнів та заохочувати їх до саморозвитку»




Сьогодні комунікативні навички — це один із найважливіших кроків до успіху в житті — основа soft skills.
І все починається з діалогу…
Пригадайте, кожен і кожна з нас, хоч раз в житті, отримував/ла інтелектуальне, моральне та емоційне задоволення від конструктивного та щирого спілкування. І, звісно ж, — відчували розчарування, коли не почули або і не слухали, коли розмова вийшла ні про що, коли намагалися зазіхати на особистий простір, цінності тощо.
🤝Тому під час вебінару ми:
- проаналізуємо власні освітні стратегії на розвиток soft skills учнівства;
- поговоримо про цінність м’яких навичок та те, як акцентувати на них під час викладання;
- познайомимося із ключовими засобами та методами, що допоможуть розвинути комунікативні навички у ваших учнів;
- визначимо орієнтири та наслідки хорошої комунікації “вчитель-учень” та “учень-учень”;
- випробуємо, як стиль та навички комунікації впливають на формування іміджу, репутації та “післясмаку” від спілкування з особистістю.
📅 Коли? 15 жовтня о 15:00
🕓 Де? Пряма трансляція в групі Спільнота сучасних учителів і психологів
❗Реєструйтесь за посиланням: https://forms.gle/tS2fX9eiJrYJqN2b8
Спікерка: Світлана Пилипчук – вчителька хімії та основ здоров’я, авторка цифрового контенту та методистка (ЕОР «МійКлас», ГО «Простір знань»), тренерка з медіаграмотності АУП, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережній галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних учителів і психологів; авторка блогу https://sciencechemistryps.blogspot.com/p/blog-page_27.html.
«Найбільша розкіш — це розкіш людського спілкування»

8. Тенденції у STEM-освіті та майбутні виклики

https://ippo.edu.te.ua/about/news/tendencii-u-stem-osviti-ta-majbutni-vikliki#prettyPhoto  

 18 жовтня 2024 року відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти лабораторією STEM-освіти у режимі відеоконференції на платформі сервісу Google Meet проведено обласне засідання круглого столу для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на тему: «Тенденції у STEM-освіті та майбутні виклики».

 Мета заходу полягала в ознайомленні педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти з основними аспектами щодо впровадження та перспективами розвитку STEM-освіти як інноваційного напрямку для реалізації основних положень Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), Концепції «Нова українська школа»; висвітленні провідних тенденцій у STEM-освіті та прогнозуванні майбутніх викликів; ознайомленні педагогів з основними напрямками застосування технологій штучного інтелекту у STEМ-освіті; вдосконаленні навичок 3D-моделювання в контексті STEM; формуванні позитивної мотивації до впровадження STEM-освіти; сприянні розвитку критичного мислення, новаторської та конструкторської діяльності; обміні досвідом, інноваційними ідеями щодо підвищення професійного розвитку вчителя.

 Вітання учасникам заходу висловив Ігор Михайлович Вітенко, кандидат географічних наук, доцент, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського ОКІППО та ознайомив педагогів області з майбутніми орієнтирами у STEM-освіті.

 Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, розкрила основні напрямки застосування технологій штучного інтелекту у STEМ-освіті.

 Про STEM та медіаграмотність як виклик сьогодення розповіла Зоряна Петрівна Миколів, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО.

 Оксана Миколаївна Дністрянська, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, продемонструвала можливості 3D-моделювання в STEM-освіті.

 Світлана Володимирівна Пилипчук, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережній галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних учителів та психологів, менторка STEM is Fem, авторка цифрового контенту, вчителька хімії та основ здоров’я, медіатренерка, ознайомила учасників заходу із першою STEM-екосистемою в Україні STEM is Fem, для популяризації освіти та кар’єри в галузях науки, технології, інженерії та математики в Україні.

 Про цілі, виклики і кращі практики Клубу молодих винахідників розповіли Наталія Володимирівна Москалюк, кандидат пед. наук, доцент кафедри ботаніки та зоології хіміко-біологічного факультету Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка та Ольга Іванівна Спільніченко, викладач Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола.

 Актуальність питань, які обговорювалися під час заходу підтверджують необхідність впровадження та розвитку STEM-освіти для майбутніх викликів.

 Висловлюємо щиру подяку всім доповідачам та учасникам круглого столу за активну взаємодію, плідну співпрацю та вагомий вклад для впровадження STEM-освіти.





9. Вебінар: Як вчителю ахистити свій особистий простір

https://www.youtube.com/watch?v=YBI7rtkSuTY&t=120s

Програма зустрічі: 1. Професійні ресурси, що досліджують цифрову безпеку. 2. Метод SIFT для оцінювання достовірності інтернет-контенту. 3. Базові правила цифрової безпеки:
  • принцип Zero trust (нульова довіра);
  • паролі (генерація, збереження, вимоги);
  • двофакторна аутентифікація та VPN.
4. Ресурси, додатки та сервіси для безпечного цифрового середовища. Спікерка — Пилипчук Світлана, методистка та авторка ГО “Простір знань” та ЕОР “МійКлас”, тренерка з медіаграмотності АУП, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережній галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних вчителів, вчителька хімії та основ здоров’я, авторка блогу www.Sciencechemistryps.blogspot.com




10. ФЕСТИВАЛЬ МЕДІАГРАМОТНОСТІ: МИСЛИМО КРИТИЧНО, АНАЛІЗУЄМО, ОБМІНЮЄМОСЯ ДОСВІДОМ





Медіаграмотність – наш фільтр споживання інформації. Розвиток критичного мислення, уміння розуміти прихований зміст повідомлень, протистояти маніпулюванню є важливими навичками кожної людини.
28 листопада 2024 року Центр професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради провів Фестиваль медіаграмотності з теми «Інформаційна вакцинація: освітнє щеплення від маніпуляцій, фейків та дезінформації» для 29 педагогічних працівників. Консультантка Юлія Нечитайло звернула увагу на найбільш актуальні питання сучасного інформаційного середовища: як розпізнавати фейки, не піддаватися маніпуляціям та дотримуватися інформаційної гігієни.
На Фестиваль були запрошені спікери: Наталія Пономаренко (викладачка СумДУ, медіатренерка), Світлана Пилипенко (медіатренерка, м. Кременець), Тетяна Панченко (учителька ЗЗСО № 26). Під час заходу обговорили методи формування навичок критичного мислення у здобувачів освіти, вікові особливості та практичні вправи, які в цьому допоможуть, сучасні тренди у викладанні інфомедійної грамотності.






Читацька компетентність є фундаментальною навичкою для успішного навчання та особистісного розвитку. Вона дозволяє учням ефективно сприймати, аналізувати та критично осмислювати різні типи текстів. Ключові теми вебінару:
  • Сучасні методики формування читацьких навичок.
  • Практичні інструменти мотивації школярів до читання.
  • Використання цифрових технологій в розвитку читацької грамотності.
Не пропустіть унікальну можливість підвищити свою професійну майстерність разом з МійКлас! Програма зустрічі: 1. Акценти НУШ для розвитку читацької грамотності. 2. Цифрові ресурси для інтерактивної взаємодії Word It Out та Coggle.it. 3. Освітній ресурс МійКлас та читацька платформа СторіЯ — для розвитку читацьких компетенцій. 4. Особливості розвитку читацької компетентності школярів. Спікерка — Пилипчук Світлана, методистка та авторка ГО “Простір знань” та ЕОР “МійКлас”, тренерка з медіаграмотності АУП, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережній галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних вчителів, вчителька хімії та основ здоров’я, авторка блогу www.Sciencechemistryps.blogspot.com








Вчителі виступають не лише як користувачі, але й як агенти формування цифрової грамотності учнів. Вебінар допоможе Вам підвищити рівень власної цифрової безпеки та краще захистити себе і своїх учнів від сучасних кіберзагроз, зокрема фішингових атак. Програма зустрічі: 1. Фішинг: ознаки фішингових листів. 2. Безпечна поведінка: як захиститись від фішингу. 3. Корисні ресурси: як протидіяти фішингу. 4. Тест «Чи вмієте ви розпізнавати фішинг?» Спікерка — Пилипчук Світлана, методистка та авторка ГО “Простір знань” та ЕОР “МійКлас”, тренерка з медіаграмотності АУП, освітня експертка UNESCO у соціальній та здоров’язбережній галузі, фасилітаторка Спільноти сучасних вчителів, вчителька хімії та основ здоров’я, авторка блогу www.Sciencechemistryps.blogspot.com



2025 р.


Воркшопи "Кібербезпека для дівчат: можлмвості та професія" (STEM is FEM)

Провела 7 воркшопів: 1 офлайн, 6 - онлайн:

- Кременецький медичний фаховий коледж імені Арсена Річинського
- Дубриницький ліцей Дубриницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області
- Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІступенів №14 ім.Б.Лепкого.
- Заклад загальної середньої освіти Кошманівський ліцей
Машівської селищної ради Полтавської області.
- Заклади освіти м.Енергодар (Енергодарськй багатопрофільний ліцей Енергодарської міської ради Запорізької області, та гімназії №1, 2, 3, 4, 5)
- Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
- Миколаївський ліцей імені Миколи Аркаса Миколаївської міської ради Миколаївської області

















Коментарі

Здоров'язбережувальна компетентність

Здоров'язбережувальна компетентність