Цифрові інструменти для уроків природничих дисциплін




 Джерело: https://www.facebook.com/share/p/CbG5S6yyKesKgjxp/

Традиційно продовжуємо нашу рубрику «Чат з експертами».

🔍Ви поставили нам питання: “Застосування яких цифрових інструментів є найбільш продуктивними на уроках природничих дисциплін? Які платформи використовуєте на уроках для проведення дослідницької роботи?”🤔

“Найкращі інтерактивні цифрові навчальні програми для вивчення природничих наук перетворюють складні концепції на дієві способи зацікавити учнів. Завдяки технологіям учні  можуть пізнати науку фантастично по-новому.

🔹Коли йдеться про цифрові інструменти, важливим моментом є засвоєння теоретичної бази предмета, і у цьому випадку раджу звернутись до «Всеукраїнська школа онлайн». Платформа призначена для дистанційного та змішаного навчання й методичної підтримки вчительства. Усі освітні матеріали відповідають чинній навчальній програмі. Учителям природничої освітньої галузі варто зареєструвати на платформі «Кабінет учителя»: у ньому можна створити віртуальні класи для своїх учнів, відстежувати їхню освітню траєкторію та надавати зворотний зв’язок, користуючись якісними освітніми матеріалами та інструментами. Учні можуть завантажити мобільний застосунок ВШО, який є повноцінним інструментом для зручного навчання з мобільних пристроїв. У ньому також є доступ до всіх курсів і матеріалів на платформі.

🔹 Іноді інформація з книги засвоюється дуже повільно. Відеоуроки Pi-stacja пояснюють матеріал своїми словами,  практично й покроково показують, як розв’язувати задачу, їх тривалість – оптимальна для сприйняття.

🔹Онлайн-сервіс MozaWeb. З цією платформою учителі та учні матимуть доступ до різноманітних цифрових уроків, відео- та аудіоматеріалів, бібліотеки цифрових інструментів, серед яких є навіть мікроскоп. Під час уроків біології можна демонструвати 3D-сцени: мікросвіт клітини, ріст і розвиток організмів, еволюцію живих систем, розвиток життя на Землі. За лічені хвилини можна продемонструвати будь-які процеси, познайомити з явищами, що мають звукове відображення, провести практичні та лабораторні роботи. Усе це дає можливість вивести урок на якісно новий рівень.

🔹AR Book – онлайн-платформа із цифровим контентом і практичним рішенням для вчителів та учнів, розроблена українськими ІТ-фахівцями. Платформа містить готові уроки із системою зворотного зв’язку, експериментами, гейміфікацією та доповненою реальністю. Тепер побачити будь-яку клітину чи будову м’яза наживо — можливо. Варто лише завантажити застосунок на гаджети учнів.

🔹PhET – інтерактивне моделювання природних явищ та природничих наук. Цей навчальний додаток містить безліч фізичних і біологічних симуляцій, з якими учні можуть взаємодіяти. Його легко використовувати з інтерактивною дошкою або навіть на ноутбуці чи планшеті.

🔹PrepMagic – платформа для візуалізації предметів природничого циклу в цікавій для дітей формі. PrepMagic створює реальні зв’язки для концепцій, які учням може бути складніше уявити. У вас під рукою сотні інтерактивних симуляцій STEM. Як і більшість додатків цю платформу можна використовувати для демонстрації та візуалізації явищ.

🔹ROQED Science інтерактивні 3D моделі та анімації з природничих наук - це потужний додаток, який дозволяє вчителю створювати та демонструвати анімації, щоб проводити віддалені уроки або навчання в класі. Біологія, географія, фізика, хімія, механіка та ще багато явищ нашого світу охоплені понад у тисячі моделях, які можна рухати, обертати, розбирати та дивитись на їх роботу в реальному середовищі. Учні отримують неймовірний досвід використання додатка на інтерактивній панелі, коли під кінчиками пальців оживають деталізовані моделі, а складні речі стають зрозумілими. Для вчителя це чудовий інструмент для реалізації дистанційного та змішаного навчання, який дозволяє продемонструвати природничі явища у цікавій формі – запустивши додаток на звичайному комп’ютері.

🔹Розвивальний ігровий додаток з хімії – FunBrain (періодична таблиця). У грі «Періодична таблиця » учні намагаються зіставити назву елемента з його абревіатурою та розташуванням у періодичній таблиці. Зробіть це шкільним змаганням або дайте це завдання на домашнє опрацювання. Об’єднайте  учнів у команди чи зробіть челендж персональним для кожного учня, та подивіться, хто зможе правильно назвати більшість елементів.  Окрім цього додатку на платформі знаходиться багато інтерактивних розвивальних ігор, які цікаві дошкільнятам, учням молодшої школи та майбутнім науковцям середньої та старшої школи. Навіть таблицю множення на цьому ресурсі вивчати буде цікавіше.

🔹Досліджуйте людське тіло на InnerBody Research. Учні можуть вибрати, про яку частину тіла дізнатися більше – від системи травлення чи дихання до ендокринної чи нервової систем. Після проведення уроку,  як домашнє завдання, діти можуть в інтерактивній цікавій формі самостійно дослідити людський організм. А щоб отримати максимум від цього ресурсу, порекомендуйте учням спробувати виконати прості тести в домашніх умовах, які також знаходяться на  сайті.

Матеріально-технічна база кабінетів біології може мати різноманітне обладнання та інструменти для вивчення біологічних процесів, дослідження та аналізу біологічних об’єктів. Однак не всі заклади освіти нині мають модернізовану матеріально-технічну базу. В такому разі вчителям біології віртуальних навчальних симуляторів досліджень з біології, завдяки яким успішно навчаються учні в 70 країнах світу. Це інтерактивне навчальне середовище дозволяє практикувати лабораторні навички та візуалізувати теорію.

🔹Програмне забезпечення Blender дає змогу створювати різноманітну тривимірну (3D) комп’ютерну графіку, наприклад, будову про- та еукаріотичних клітин, ДНК. А також містить засоби моделювання, анімації, рендерингу, обробки відео та створення ігор.

🔹За допомогою Storyboard That можна випускати біологічні комікси на будь-які теми, приміром «Розвиток еволюційних поглядів» у 9–10-х класах.

🔹Інтерактивна бібліотека Macroclub знайомить із галереєю різних організмів навіть тоді, коли під руками немає мікроскопа, забезпечить послідовність у викладанні навчального матеріалу в межах циклу навчання.

🔹E-bug – це освітня платформа, де розміщено ігри та навчальні ресурси про мікроби. До проєкту вже приєдналося 39 країн, зокрема й Україна. Є можливість обирати контент для учнів різної вікової категорії або скористатися готовими розробками для домашніх експериментів. А ще додавати власні розробки! Цей ресурс стане у пригоді не лише вчителям біології.

🔹Додаток Google Науковий журнал – це безкоштовний цифровий щоденник від Google для Ваших наукових досліджень. Якщо Ви та Ваші учні займаєтеся наукою, зберігайте свої нотатки, фотографії та спостереження в одному додатку. Вимірюйте світло, звук і рух та будуйте графіки за допомогою датчиків свого телефону або зовнішніх датчиків, до яких можна під'єднатися через Bluetooth.

У додатку «Науковий журнал» можна:

вимірювати світло, звук, прискорення, атмосферний тиск тощо за допомогою вбудованих датчиків телефону;

створювати нотатки та фотографії для документування наукових експериментів;

створювати автоматичні активатори для запису даних і нотаток;

використовувати соніфікацію для відстеження змін графіків.

🔹National Geographic Resource Library – це універсальний сайт для майже всього, що учень середньої школи хоче знати про науку. Бібліотека ресурсів National Geographic містить енциклопедії, які учні можуть читати, види діяльності, які вони можуть виконувати, і приголомшливі фотографії, які вони можуть переглядати – і багато іншого! Такий ресурс стане незамінним джерелом для вчителя географії чи біології, та навіть вчителі інших предметів можуть знайти цікавий матеріал для своїх уроків. Наприклад, вчитель історії, доповнивши звичайний матеріал інформацією з археологічних розкопок того часу, значно більше зацікавить дітей.

🔹А платформу графічного дизайну Canva варто використати для створення освітніх рекламних постерів, наприклад: «Зубна щітка: електрична чи традиційна?», або «Як правильно обрати зубну щітку та пасту?».

🔹 Вигадувати креативні, інтерактивні вправи-вікторини з природничих дисциплін можна на Kahoot,  LearningApps.org або Wordwall”.

👇Діліться в коментарях Вашим досвідом використання цифрових інструментів у процесі викладання природничих дисциплін.


Коментарі

Здоров'язбережувальна компетентність

Здоров'язбережувальна компетентність