Збірник «Основні
класи неорганічних сполук. 144 цікаві задачі у бразильському стилі» авторства
В.В.Ткач, М.В.Кушнір, Н.М.Сторощук чудове надбання для усіх зацікавлених у
вивченні хімії. Програма 8-го класу одна із основних для розуміння предмету
хімії, а розділ «Класи неорганічних сполук» можна вважати ключовим, базовою
основою розуміння хімічних процесів. Це видання пропонує учнівській/учительській/студентській
спільноті чудову підбірку логічно побудованих відповідно темі (класу сполук) завдань.
Чотири розділи (чотири
класи неорганічних сполук: оксиди, основи, кислоти і солі) містять по три
контрольні роботи. Кожна робота – дванадцять цікавих однотипно структурованих
завдань у бразильському стилі. Хоч контрольні не розподіленні по варіантах, це
зручно зробити на вибір – два, три чи чотири варіанти в залежності від
можливостей учнівської/студентської спільноти. Кожне завдання побудоване навколо
певного хімічного елемента та/або його сполук і складається із чотирьох
компонентів. Перший, наукова довідка – учні/учениці будуть захоплені
доступністю та простотою викладу інформації – про хімічні елементи, їхні
сполуки та властивості, історію відкриття та науковців, що причетні до цього.
Другий – завдання на знання хімічних формул, валентності, хімічних властивостей
тощо. Третій – тестове завдання з вибором вірної/невірної відповіді. Четвертий
– задача.
Збірник
відповідає вимогам до рівня знань учнівства 8-го класу при вивчення хімії.
Чудово підійде як для індивідуально вивчення курсу, так і для використання в
класі – для контрольної, самостійної, індивідуальної чи домашньої робити
учнями/ученицями. Завдання у бразильському стилі допоможуть підвищити мотивацію
учнівської спільноти до вивчення хімії та/або стануть джерелом концентрованої і
логічної, цікаво поданої інформації про хімічні елементи та їх речовини
(оксиди, основи, кислоти та солі).
Світлана Пилипчук
Збірник «Тип Членистоногі. Цікаві задачі у бразильському стилі В.В.Ткач, І.М.Шевчук, Т.М.Кульчицька, Н.В.Вольська чудово демонструє взаємозв’язок і взаємозалежність знань предметів природничо-математичного циклу. Підтип Ракоподібні, Павукоподібні та Комахи – три розділи, в основі кожного лежать завдання про представників цих підтипів. Цікава і змістовна інформація допоможе учнівству захопитися предметом вивчення та зрозуміти хімічну природу тварин типу Членистоногі.
Чому раки
червоніють, або раки-самітники наполегливо шукають собі мушлі. Чому отрута
каракурта є смертельною, а кораблі під час Великих географічних відкриттів
змащували купрум (І) оксидом. На ці та безліч інших життєвих, історичних,
міфічних, медичних та інших запитань учнівство зможе знайти відповіді розв’язуючи
запропоновані у збірнику задачі.
Логіка викладу
матеріалу, стиль подачі і послідовність завдань, тестів, задач відповідає
методиці створення задач у бразильському стилі. Кожна міні-історія про
представника живого світу має продовження у хімічному аспекті – наведення
хімічних сполук та їх формул, як органічних, так і неорганічних; деяких
особливостей цих речовин та їх значення.
Задачі
представленні у збірнику допоможуть розвинути математичну компетентність
учнівства – крім звичних для хімічних задач обрахунків, рівнянь і пропорцій тут
вкрапленні такі дії як знаходження кореня числа, дії із дробами і т.п,.
Переважна більшість задач вимагає і геометричних знань та просторової уяви в
учнів/учениць.
Збірник задач у
бразильському стилі з біологічною тематикою допоможе учнівській аудиторії
побачити нерозривність і послідовність знань при вивченні предметів
природничо-математичного циклу, створити цілісну наукову картину світу навколо
себе.
Світлана Пилипчук
Збірник
«Українські колискові пісні. Цікаві задачі у бразильському стилі» створений
групою авторів В.В. Ткач, Н.М. Сторощук, Г. Б. Грицюк, Т.В. Петрусяк може
допомогти в реалізації компетентнісного підходу при вивченні хімії. Видання
орієноване на учнівство/студентство/вчительство, котре зацікавлене у
поглибленому вивченні хімії, зокрема органічної. Задачі представленні у
збірнику потребують вагомих знань про такі класи органічних сполук, як:
карбонові кислоти, естери, етери, фенол, бензол, полімери, нуклеїнові кислоти
тощо та деякі неорганічні сполуки.
Автори частково
реалізують і STEAM підхід. Більшість завдань мають чітку, однакову для всіх,
логіку викладу. Вступна частина завдань передбачає мистецький компонент –
тексти українських колискових пісень. Тут же, слідує інформаційно-ознайомча
частина (бразильський стиль подачі завдань), яка дає науковий коментар щодо
властивостей рослин, що згадувались у колисковій та речовин, що визначають їхні
заспокійливі, снодійні чи антисептичні властивості. У кожній задачі подається
структурна формула ключової хімічної речовини щодо якої сформульовані практичні
завдання – написання хімічних рівнянь, завдання з вибором вірної/невірної
відповіді і задача/чі із ускладненим математичним компонентом (числа вираженні
дробом, коренем тощо; вводяться геометрично-просторові фігури із величинами їхніх
сторін, ребер, об’ємів тощо).
Даний збірник
стане цінним надбанням для аудиторії захопленої здатністю хімії пояснювати
процеси і явища, що відбуваються в живих організмах, зокрема в організмі людини
під час різних фаз сну.
Світлана Пилипчук
Коментарі
Дописати коментар