Рецензії на книги В.В.Ткача.Задачі в бразильському стилі

 


Збірник «Основні класи неорганічних сполук. 144 цікаві задачі у бразильському стилі» авторства В.В.Ткач, М.В.Кушнір, Н.М.Сторощук чудове надбання для усіх зацікавлених у вивченні хімії. Програма 8-го класу одна із основних для розуміння предмету хімії, а розділ «Класи неорганічних сполук» можна вважати ключовим, базовою основою розуміння хімічних процесів. Це видання пропонує учнівській/учительській/студентській спільноті чудову підбірку логічно побудованих відповідно темі (класу сполук) завдань.

Чотири розділи (чотири класи неорганічних сполук: оксиди, основи, кислоти і солі) містять по три контрольні роботи. Кожна робота – дванадцять цікавих однотипно структурованих завдань у бразильському стилі. Хоч контрольні не розподіленні по варіантах, це зручно зробити на вибір – два, три чи чотири варіанти в залежності від можливостей учнівської/студентської спільноти. Кожне завдання побудоване навколо певного хімічного елемента та/або його сполук і складається із чотирьох компонентів. Перший, наукова довідка – учні/учениці будуть захоплені доступністю та простотою викладу інформації – про хімічні елементи, їхні сполуки та властивості, історію відкриття та науковців, що причетні до цього. Другий – завдання на знання хімічних формул, валентності, хімічних властивостей тощо. Третій – тестове завдання з вибором вірної/невірної відповіді. Четвертий – задача.

Збірник відповідає вимогам до рівня знань учнівства 8-го класу при вивчення хімії. Чудово підійде як для індивідуально вивчення курсу, так і для використання в класі – для контрольної, самостійної, індивідуальної чи домашньої робити учнями/ученицями. Завдання у бразильському стилі допоможуть підвищити мотивацію учнівської спільноти до вивчення хімії та/або стануть джерелом концентрованої і логічної, цікаво поданої інформації про хімічні елементи та їх речовини (оксиди, основи, кислоти та солі).

Світлана Пилипчук


Збірник «Тип Членистоногі. Цікаві задачі у бразильському стилі В.В.Ткач, І.М.Шевчук, Т.М.Кульчицька, Н.В.Вольська чудово демонструє взаємозв’язок і взаємозалежність знань предметів природничо-математичного циклу. Підтип Ракоподібні, Павукоподібні та Комахи – три розділи, в основі кожного лежать завдання про представників цих підтипів. Цікава і змістовна інформація допоможе учнівству захопитися предметом вивчення та зрозуміти хімічну природу тварин типу Членистоногі.

Чому раки червоніють, або раки-самітники наполегливо шукають собі мушлі. Чому отрута каракурта є смертельною, а кораблі під час Великих географічних відкриттів змащували купрум (І) оксидом. На ці та безліч інших життєвих, історичних, міфічних, медичних та інших запитань учнівство зможе знайти відповіді розв’язуючи запропоновані у збірнику задачі.

Логіка викладу матеріалу, стиль подачі і послідовність завдань, тестів, задач відповідає методиці створення задач у бразильському стилі. Кожна міні-історія про представника живого світу має продовження у хімічному аспекті – наведення хімічних сполук та їх формул, як органічних, так і неорганічних; деяких особливостей цих речовин та їх значення.

Задачі представленні у збірнику допоможуть розвинути математичну компетентність учнівства – крім звичних для хімічних задач обрахунків, рівнянь і пропорцій тут вкрапленні такі дії як знаходження кореня числа, дії із дробами і т.п,. Переважна більшість задач вимагає і геометричних знань та просторової уяви в учнів/учениць.

Збірник задач у бразильському стилі з біологічною тематикою допоможе учнівській аудиторії побачити нерозривність і послідовність знань при вивченні предметів природничо-математичного циклу, створити цілісну наукову картину світу навколо себе.

 Світлана Пилипчук

Збірник «Українські колискові пісні. Цікаві задачі у бразильському стилі» створений групою авторів В.В. Ткач, Н.М. Сторощук, Г. Б. Грицюк, Т.В. Петрусяк може допомогти в реалізації компетентнісного підходу при вивченні хімії. Видання орієноване на учнівство/студентство/вчительство, котре зацікавлене у поглибленому вивченні хімії, зокрема органічної. Задачі представленні у збірнику потребують вагомих знань про такі класи органічних сполук, як: карбонові кислоти, естери, етери, фенол, бензол, полімери, нуклеїнові кислоти тощо та деякі неорганічні сполуки.

Автори частково реалізують і STEAM підхід. Більшість завдань мають чітку, однакову для всіх, логіку викладу. Вступна частина завдань передбачає мистецький компонент – тексти українських колискових пісень. Тут же, слідує інформаційно-ознайомча частина (бразильський стиль подачі завдань), яка дає науковий коментар щодо властивостей рослин, що згадувались у колисковій та речовин, що визначають їхні заспокійливі, снодійні чи антисептичні властивості. У кожній задачі подається структурна формула ключової хімічної речовини щодо якої сформульовані практичні завдання – написання хімічних рівнянь, завдання з вибором вірної/невірної відповіді і задача/чі із ускладненим математичним компонентом (числа вираженні дробом, коренем тощо; вводяться геометрично-просторові фігури із величинами їхніх сторін, ребер, об’ємів тощо).

Даний збірник стане цінним надбанням для аудиторії захопленої здатністю хімії пояснювати процеси і явища, що відбуваються в живих організмах, зокрема в організмі людини під час різних фаз сну.

Світлана Пилипчук

 

 

  

 

 




 

Коментарі

Здоров'язбережувальна компетентність

Здоров'язбережувальна компетентність