№ п/п |
Тема |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу(2 год.) |
|
Первинний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Найважливіші поняття хімії. |
|
|
|
Тема 1. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами(8 год.) |
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
|
|
|
Молярна маса |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
|
Молярний об’єм газів. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
|
Відносна густина газів. |
|
|
|
|
Розрахунки за хімічними формулами. |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
|
Тема 2. Основні класи неорганічних сполук (25 год.) |
|
Оксиди, їх склад, назви. |
|
|
|
|
Основи, їх склад, назви. |
|
|
|
|
Кислоти, їх склад, назви. |
|
|
|
|
Солі(середні), їх склад, назви. |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Класифікація оксидів. Оксиди в природі. Використання оксидів. |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості основ. Класифікація основ. Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотними оксидами, солями, дія на індикатори, Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 3: Дія розчинів лугів на індикатори. |
|
|
|
|
Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами. Реакція нейтралізації. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 4-5: Взаємодія розчинів лугів з кислотами. Взаємодія нерозчинних основ з кислотами. |
|
|
|
|
Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 6: Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання. Заходи роботи під час роботи з лугами. Використання основ. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
|
Поняття про амфотерні гідроксиди. |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 1: Дія розчинів кислот на індикатори. |
|
|
|
|
Класифікація кислот. Поняття про ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Взаємодія з солями. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 2: Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Застосування кислот. |
|
|
|
|
Розв'язування розрахункових задач за рівнянням реакції. |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 7-8:Взаємодія солей з металами. Взаємодія солей із лугами в розчинні. Поширення солей у природі та їх практичне значення. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 9: Реакція обміну між солями в розчинні. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1:Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
|
Загальні способи добування оксидів, основ. |
|
|
|
|
Загальні способи добування кислот, солей |
|
|
|
|
Розвязування розрахункових задач |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
|
|
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. |
|
|
|
|
Значення експериментального методу в хімії. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 10: Розв'язування експериментальних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2: Розв'язування експериментальних задач. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
Тема 3. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
Д.І. Менделєєва. Будова атома (15 год.)
|
|
Історичні відомості про спроби класифікацій хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
|
|
Періодичний закон Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
|
Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
|
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер(протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
|
|
|
|
Ізотопи (стабільні та радіоактивні). |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
|
|
Стан електронів у атомі. Енергетичні рівні та підрівні. |
|
|
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів. Поняття про радіус атома |
|
|
|
|
Структура періодичної системи. Сучасне формулювання періодичного закону. |
|
|
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
|
|
Взаємозв'язок між розміщенням елементів у періодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин. |
|
|
|
|
Взаємозв'язок між розміщенням елементів у періодичній системі та властивостями сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном. Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 11: Дослідження характеру гідратів, оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру (VІ). |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
|
Значення періодичного закону. Життя і діяльність Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
|
Тема 4. Хімічний зв'язок та будова речовини (10годин). |
|
Електронна природа хімічного зв’язку . Поняття про електронегативність елементів. |
|
|
|
|
Ковалентний зв'язок. |
|
|
|
|
Види ковалентного зв’язку – полярний і неполярний. Утворення ковалентного неполярного зв’язку. Утворення ковалентного полярного зв’язку. Електронні формули молекул речовин. |
|
|
|
|
Іонний зв'язок |
|
|
|
|
Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та іонні кристалічні гратки. Залежність фізичних властивостей від типів кристалічних граток. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
|
|
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Коментарі
Дописати коментар